"רשת" על הגל

"רשת" על הגל

הזכיינית שהחלה להשיב מלחמה, כבר לא רואה את עצמה כמספר 2, ועכשיו יותר מתמיד נמצאת על הגל הנכון. התכנים החדשים שלה פוגעים במטרה, בעוד "קשת" נשענת על המותגים הישנים שמפספסים. רגע לפני השקת "הישרדות", ב-"רשת" רואים עתיד ורוד. 
wpid-wp-1444225896702ביום ראשון הקרוב "רשת" תשיק את "הישרדות", המגה ריאליטי שחוזר למסך לאחר תקופת היעדרות ארוכה מאז עזב את ערוץ 10. הזכיינית לא יכלה למצוא טיימינג טוב יותר כדי להעלות את המותג הנוצץ, בדיוק עם החלפת ימי השידור בינה לבין "קשת", ובזמן שהיא לא מפסיקה לרענן את לוח השידורים עם אסים מוצלחים כמו "מהפכה במטבח" ו-"פרודים" שכבר עלו לאוויר, וסדרת המתח "המדרשה" עם יהודה לוי שתעלה בקרוב.

בזמן ש-"רשת" לא מפסיקה לחדש, בזכיינית המקבילה ממשיכים להישען על המותגים הישנים גם אם המנייה שלהם בירידה. נכון שהשבוע "קשת" רשמה בכורה מוצלחת ל-"כפולים" (30 אחוזי רייטינג), סדרת המוסד שתתחרה בזו של "רשת", אך פרט לכך, היא לא מרבה לחדש ואם כן אז מדובר בייצוא פורמטים לחו"ל ללא עצירה בארץ. הלחם של קשת הוא עדיין מותגי הריאליטי הוותיקים שמדשדשים. רק לאחרונה היא עלתה עם "בית ספר למוזיקה" שממשיך להיחלש מתכניות לתכנית והגיע בשבוע שעבר לשפל של 21.3 אחוזי רייטינג. גם תכניות הריאליטי האחרות של הזכיינית, כמו "מאסטר שף" ו-"האח הגדול" סבלו מירידת רייטינג משמעותית בעונות האחרונות.

תקופה לא קצרה ש-"רשת" על הגל הנכון. הזכיינית כבר לא רואה את עצמה כמספר 2 ולא מפחדת לשחק במגרש של הגדולים. השינוי הגדול התחיל לפני שלוש שנים עם עליית THE VOICE, הריאליטי המוזיקלי שנרכש מחו"ל. עד לרכישת הפורמט, "קשת" נהנתה מבלעדיות על הז'אנר עם "כוכב נולד" שרצה במשך שנים רבות. "רשת" טרפה את הקלפים כשרכשה גם את "אקס פקטור", והפכה מחסרת ריאליטי מוזיקלי, לשווה מול "קשת".

789cb75a-765e-4a7b-a317-88aad247eb1fנכון שריאליטי המוזיקה סובל משחיקה ונמצא בסכנת הכחדה ממשית אצל שתי הזכייניות, אבל מרגע ש-"רשת" החלה להשיב מלחמה גם בז'אנר הזה, זו הייתה נקודת המפנה בהתמודדות החדשה שלה מול "קשת". מאז גם "המרוץ למיליון" רשמה כמה עונות מוצלחות מאוד תחת "רשת", ובכלל נראה שבזכיינית התחילו להבין את כללי המשחק ובעיקר מתי כדאי לחדש. לראייה, ניתן להסתכל על "מהפכה במטבח", שאמנם נעה על חבלי הלידה של ריאליטי הבישול, אך בכל זאת שונה ומביאה פן אחר.

נראה כי "רשת" לא מנסה להתחכם יותר מדי בעוד "קשת" חושבת חו"ל ולעיתים מפתחת פורמטים רק כדי לייצא אותם, מה שפוגע בלוח השידורים שלה שסובל מחוסר מגוון וחוסר עקביות. כשמעלים תכנית לניסוי כלים של כמה פרקים, כמו "למעלה או למטה", הצופה לעתים רואה מוצר לא מוגמר, עוד לא הספיק להתרגל לתכנית החדשה והיא כבר נעלמת. מנגד, "רשת" מעלה תכניות מוגמרות לאורך זמן ולא עושה ניסויים על הצופים.

כשמדברים על השינוי שעברה "רשת", יש צורך להתייחס גם לשינויים בהנהלת החברה. אילן דה פריס וארז בן הרוש תפסו תפקידים מרכזיים במהפכת התוכן שעברה הזכיינית. דה פריס, שהיה בעבר סמנכ"ל התוכן של "טלעד", מונה לתפקיד זהה ב-"רשת", וארז בן הרוש מונה למנהל הפריים טיים. דה פריס היה זה שהוציא לדרך את "המרוץ למיליון", לאחר ששירה מרגלית, סמנכ"לית התוכן הקודמת, הקפיאה את התכנית. דה פריס עזב את הזכיינית לאחר שנתיים, ואל נעליו קודם ארז בן הרוש.
RaceIsrealLogoזעזוע דומה לזה שעברה "רשת" לפני מספר שנים, עוברת כעת "קשת": רן תלם, אשר שימש סמנכ"ל התוכן של החברה בשבע השנים האחרונות, הודיע על עזיבתו בסוף השנה, ובחברה צפויים מספר שינויים נוספים בצמרת הניהול. ייתכן והאנשים החדשים יזרימו דם חדש לזכיינית, שיתבטא ברעיונות חדשים שלא רק מתרכזים במכירת פורמטים.
כעת, "רשת" תעלה עם "הישרדות" לאחר שהרוויחה את זכות הראשונים על ריאליטי האקסטרים, דבר שגם יכול לסייע לה. כזכור, "קשת" תעלה בהמשך השנה את "אמזונס" לאחר שהרשות השנייה ביקשה מהזכייניות שלא להעלות ביחד את תכניות הריאליטי. מעבר לכך ש-"רשת" עולה עם פורמט מוכר שעשה חיל בערוץ 10,יתכן ויהיה לה קל יותר ליצור בז סביב התכנית, מאשר "קשת", שתעשה זאת לאחר שכבר שודרה תכנית דומה. מה שבטוח, משעמם לא יהיה וכדאי להמשיך לעקוב אחר התחרות הסוערת בין הזכייניות, בה "רשת" כבר לא נמצאת מאחור.