PrimeTime קהילות
 
חזור   PrimeTime קהילות > קהילות שידורי טלוויזיה > שידורי טלוויזיה - סדרות וערוצים
עמוד הבית אינדקס הקהילות הרשם חפש הודעות היום סמן קהילות כנקראו






  קהילת שידורי טלוויזיה - סדרות וערוצים
   >> סדרת תוכניות של אושרת קוטלר על הקבלה

   חדשות ועידכונים בעמוד הבית   
עבור לקהילה

תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 13-02-2005, 13:41   #1
shay. p
חבילת Unlimited
 
 
הודעות: 5,624
הערב עולה סדרת תוכניות של אושרת קוטלר על הקבלה, ובמרכז זועמים על ההתייחסות אליהם
רועי הולר


קוטלר, חזקה בקבלה


המרכז לקבלה, "השמצות, עלילות ורכילויות"

המרכז לקבלה ניסה למנוע את שידור התוכנית "סודות הקבלה החדשה" של אושרת קוטלר, כך נודע ל-ynet.


בפרק הראשון של התוכנית שעולה הערב (א', 21:35) בשידורי "קשת" עוקבת קוטלר אחר עשרות אלפי הישראלים שנכנסו לעולם הקבלה דרך המרכז. לשם צילום




התוכנית הצטרפה קוטלר ללימודים במרכז לקבלה והתוצאה כפי הנראה לא מצאה חן בעיניו. "אושרת קוטלר שכנעה את ראשי המרכז לקבלה לאפשר לה להכיר ולצלם את המרכז. היא העניקה הבטחות שעל פיהן זכתה לשיתוף פעולה נדיב מצד ראשי המרכז, מסתבר שההבטחות האלו היו הבטחות שווא", טענו במכתב ששיגרו ל"קשת". עוד נאמר במכתב כי "התוכנית כוללת השמצות, עלילות ורכילויות" ו"קשת" התבקשו לא לשדר את התוכנית.



חיים סלוצקי מפיק התוכנית מסר ל-ynet בתגובה: "התוכנית לא כוללת השמצות, חד וחלק. היא עוסקת בקבלה וכשאתה מתעסק בדבר שנוגע ל-300,000 איש תמיד יהיה מישהו שיתלונן. אושרת כעיתונאית מקצועית צריכה להציג את צד המתנגדים, המרכז הוציא תגובה והיא תפורסם הערב בתוכנית".



"סודות הקבלה החדשה" כוללת שלושה פרקי מסע של קוטלר בנבכי הקבלה החדשה וזרמיה. מלבד הפרק שיעסוק במרכז לקבלה, תבדוק קוטלר גם את זרם "בני ברוך" (בו חברים סשה דמידוב ועולים חדשים רבים מחבר העמים) ואת הקבלה המיסטית מבית היוצר של "הרנטגן" וחבריו.

<a href="http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3045169,00.html" target="_blank">http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3045169,00.html</a>
shay. p is offline   הגב עם ציטוט
ישן 13-02-2005, 13:47   #2
shay. p
חבילת Unlimited
 
 
הודעות: 5,624
ברירת-מחדל

אושרת קוטלר מכינה עבור "קשת" סדרה חדשה שתעסוק במדע פופולרי. היום עולה סדרה אחרת שלה, על קבלה




אושרת קוטלר עובדת על סדרה חדשה עבור זכיינית ערוץ 2 קשת - "האם אפשר", שתעסוק במדע פופולרי בישראל.

בכל תוכנית תוצב בפני הצופים שאלה מתחום מדעי הטבע והחברה, הרפואה, הטכנולוגיה, כמו למשל: האם אפשר לרפא סרטן? לתכנן את מין העובר? לטוס לעבודה? קוטלר מגישה ועורכת אותה ביחד עם ורד צרור. חיים סלוצקי ודנה כהן מפיקים.

הערב תעלה בקשת סדרה אחרת של קוטלר - "סודות הקבלה החדשה". סדרה תיעודית המשלבת בין תחקיר אנתרופולוגי ומסע רוחני, והעוקבת אחר מאות אלפי הישראלים שצללו לתוך עולמה של הקבלה. בסדרה מנסה קוטלר להבין, באמצעות החוויה האישית שלה, מה מחפשים כולם בתורה המיסטית העתיקה של היהדות, ומהן התשובות שמוצאים מאות אלפי בני אדם בין המילים והאותיות.

המסע מתחיל במרכז לקבלה, שהתפרסם השנה במיוחד לאור ביקורה המתוקשר של מדונה בארץ בראש השנה. אושרת הצטרפה ללימודים במרכז כבר בקיץ והיא מספקת התבוננות פנימית וייחודית על הלימודים במקום.


<a href="http://www.nrg.co.il/online/4/ART/869/223.html" target="_blank">http://www.nrg.co.il/online/4/ART/869/223.html</a>
shay. p is offline   הגב עם ציטוט
ישן 24-02-2005, 12:31   #3
Yaniv
רכז עידכונים PrimeTime
 
האווטאר של Yaniv
 
 
הודעות: 31,761
[b]אושרת קוטלר

בפרק השני והמוצלח של הסדרה הדוקומנטרית, יצאה אושרת קוטלר אל קבוצות עצמאיות, חדשות ופחות ממוסדות מ"המרכז לקבלה". כמו בפרק הראשון, שבו חשפה את חולאי המרכז לקבלה על עושרו המופלג, גם הפרק השני היה מעמיק וחקרני, והסקרנות האינטלקטואלית של קוטלר הצליחה להתכוונן אל כמה תופעות מעניינות, תופעות שמתקיימות בדרך כלל בשוליים ההזויים של כתבות הצבע, ולא זוכות בדרך כלל אפילו לפירורים של פריים-טיים. בניגוד לטיפול הקבוע והבנאלי בתופעות סמי רוחניות שכאלה בטלוויזיה, קוטלר אינה מוקסמת, עיניה לא נוצצות והיא לא מגירה ריר על כל משפט שיש בו "אלוהים" ו"נתינה". היא מצליחה לשמור על הגישה הביקורתית והמנומקת לאורך כל הטקס, עד כמה שקשה להיות מנומק בטקס שמתהלכים בו חצי שיכורים על קרש וממלמלים סיסמאות קבלה נלהבות.

אבל אליה וקוץ בה. מרוב נסיונותיה להיות ביקורתית, נגררת קוטלר שלא בטובתה לפוזת רובין הוד של הפוליטיקלי קורקט. בבואה לחקור את ההתייחסות של הקבלה למיעוטים או לאחר, קוטלר הופכת לקלישאה של העיתונאית התל אביבית השמאלנית והחילונית שהולכת לבקר במעוזי דת. "בזוהר טוענים שלגויים יש נפש בהמית! קוראים שם לגויים תולעת ורימה", היא מזדעזעת עד עמקי נשמתה התל אביבית. היתכן שהיהודים הקדמוניים לא חיבבו גויים? זה באמת מזעזע.

נו באמת, האם עכשיו תבוא עיתונאית ביקורתית ותצביע על כך שגם בתנ"ך אין שוויון בין נשים לגברים? שנשים עושות את עבודות הבית בזמן שהגברים עושים היסטוריה? זה דיכוי! זה לא יתכן! ובכלל, אפשר להוסיף ולשאול, למה אלוהים בוחר להתגלות רק למשה רבנו, זכר תקין, ולא לוקח אישה שתהיה נביאה? זה ממש לא בסדר. ומדוע בכלל נוסח התפילה נכתב בלשון זכר? ולמה בעקדת יצחק נאמר "אברהם אל תשלח ידך אל הנער", מדוע לא "אל תשלח ידך אל הנערה"??? זוהי אפליה בוטה, וקוטלר תזעק חמס. אלוהים הזה ממש פרימיטיבי.

אפשר להמשיך ולשאול את השאלות האלה, תמיד בטון מזועזע, אבל לא ממש יש טעם. ספר הזוהר נכתב לפני כמה מאות שנים ורבי שמעון בר יוחאי לא איתנו כדי לענות. רבי שמעון בר יוחאי גם לא מכיר את רזי הפוליטיקלי קורקט, ועדיין לא מבין את ההבדל ביןNigro ל-Afro American. אתם יודעים מה, הוא אפילו לא היה פמיניסט גדול. זה לא מפני שהוא חשוך, כי אדם או תורה לא יכולים להיחשב "חשוכים" או "פרימיטיביים" אם טרם שמעו על אלטרנטיבה וטרם נחשפו אל ה"אור".

הדברים שאומרת קוטלר בטון המזועזע הם "נכונים" מאוד, ותקינים מאוד פוליטית, אבל זה עלול לצאת מגוחך להעמיד היום את רבי שמעון בר יוחאי למשפט שדה. לעומת זאת, יש מספיק תופעות שמתרחשות בימינו ואכן ראוי לבקר אותן. מאוד רלוונטי למתוח ביקורת על האופנים שבהם מיתרגמת הקבלה המקורית אל החיים במאה ה-21. ההתבוננות של קוטלר למשל בהפרדה שמתעקשים ב"בני ברוך" לעשות בין נשים לגברים, חרף האספירציות האוונגרדיות שלהם, היא התבוננות ביקורתית והיא לגמרי במקום. לעומת זאת, להתחיל להתחשבן עם הקבלה המקורית בת מאות השנים בכלים פוליטיקלי קורקטיים, זה בעיקר מצחיק.

אפשר היה לחקור עוד קצת את יסודות קהילת "המקום" במצוקי דרגות. מה שלא הוברר עד הסוף בכתבה, היא העובדה שאחד מעקרונות המפתח של רב הקהילה, אוהד האזרחי, הוא מין חופשי ולא מונוגמי, עובדה שאולי קוטלר לא ידעה, וגם אם כן, היא לא מטפלת בה. היא משאירה אותו להתפלסף על כך ש"הכל זה זיווגים, היסוד הנקבי והזכרי, אם את יושבת על סלע ומתחברת אליו אז זה גם זיווג". הדיבורים על יסודות זכריים ונקביים נשארים באוויר, בחלל התיאורטי, בזמן שהמציאות עצמה ואורח החיים של חלק מבני הקהילה נשאר לא מטופל. אולי קוטלר חששה מעודף צבע צהוב בכתבה, אבל זה חלק בלתי נפרד מהסיפור.

<a href="http://www.nrg.co.il/online/5/ART/874/879.html" target="_blank">http://www.nrg.co.il/online/5/ART/874/879.html</a>
__________________
Yaniv is offline   הגב עם ציטוט
ישן 24-02-2005, 14:31   #4
Bad boy
חבילת Unlimited
 
 
הודעות: 4,174
ברירת-מחדל

זאת סתם תוכנית..
Bad boy is offline   הגב עם ציטוט
ישן 24-02-2005, 15:12   #5
wolker
חבילת בידור ופנאי
 
 
הודעות: 741
שלח הודעה דרך ICQ ל wolker
ברירת-מחדל

כל מה שערוץ 2 משדר הוא סתם
wolker is offline   הגב עם ציטוט
ישן 19-04-2005, 13:26   #6
Yaniv
רכז עידכונים PrimeTime
 
האווטאר של Yaniv
 
 
הודעות: 31,761
[b]דודה פולניה לוקחת בנוקאאוט. קוטלר

אחרי שעתיים של חקירה עיתונאית מעמיקה זה קרה: אושרת קוטלר ראתה הילה! אמיתית! עם הלבן והערפל והכל! או אולי היתה זו פטה-מורגנה? דוב הקוטב? שאריות של הסנפה? קשה לומר בבהירות. רגע אחד צועקת קוטלר שהיא רואה את ההילה והיא כנראה משוגעת, ורגע אחרי כן נבהלת מעצמה, מסבירה כי זאת כנראה אשליה אופטית ושלא נחשוב לרגע שהיא איבדה את הרציו. אחרי הכול, יש לגברת בעל וילדים, והדבר האחרון שהיא צריכה בחיים זאת שיחת בירור אצל הבוס על חוזקם של ברגיה.

נעשה את זה מסודר: כשפרק 2 של "סודות הקבלה החדשה" שודר בטלוויזיה, רבי שמעון בר יוחאי עוד היה בחיים. אבל בקשת החליטו לדחוף בחיפזון חמש מ"עשרת הדברות" ללוח המשדרים הטרום מכרזי - אין מה לדבר, הצליח להם - וחובבי הקבלה נאלצו להמתין זמן רב לשידור פרק 3, עם הסיום הבלתי נתפס, שבו מצהירה קוטלר באופן ברור וחד משמעי כי היא לא בטוחה בכלום. אם בקשת קיוו שלא נבחין בהבדלים בין "עשרת הדברות" ל"סודות הקבלה", יש לי חדשות בשבילם: לקחתם לנו זהב טהור והבאתם במקומו קרטון בציפוי ניקל.

נכון שעל פני השטח, מדובר בשתי סדרות כמעט תאומות. בשתיהן יוצא המגיש החילוני למסע אישי בתוך פלגי היהדות הדתית והמסורתית, בניסיון להביא לעצמו גאולה רוחנית עצמאית שאינה כוללת כיפה, ציצית וכשרון בענף הנזלת (ד"ש לרענן שקד). אבל ההבדל בין הסדרה של פישר לזו של קוטלר, שלא לדבר על ההבדל בין שני המגישים, הוא בערך כמו ההבדל בין ערוץ 2 לפני המכרז ואחריו. 'עשרת הדברות' מעמיקה, מצחיקה, מפתיעה, נוגעת ובעיקר מעוררת מחשבה. 'סודות הקבלה החדשה' אולי מעניינת אבל שטחית, מרפרפת, משרה אדישות ובעיקר מעוררת מחשבה לעבור לג'יי לנו.

ההבדל המרכזי בין שתי הסדרות, מלבד הבדלי הכריזמה (לטובת פישר) והדודתיות הפולנית (קוטלר לוקחת בנוק-אאוט), הוא התכלית. בעוד פישר משתמש בגיבוריו כבסיס לא מחייב לחידוד תובנות עצמיות, קוטלר רוצה למצוא עצמה דרך שיפוט ביקורתי של גיבוריה. כשפישר יראה לפניו שרלטן המתיימר להיות מקובל, הוא אמנם יפרצף את דעתו על האיש, אבל קודם כל ינסה לדעת כיצד העסק עובד ומדוע הוא מצליח. קוטלר תעדיף להסביר לנו בקצרה שהיא לא מאמינה לשרלטן ומיד תלך לחפש את עצמה במקום אחר.

המהירות שבה קופצת קוטלר בין איש קבלה אחד למשנהו, בקצב שלא היה מבייש אפילו את ביקוריה של עדנה לב במשטרה, מונעת ממנה לחקור באמת את תופעת הקבלה הממוסחרת. הראיון הנשכני שלה עם אנשי מרכז הקבלה בפרק הראשון מתגלה מאוחר יותר כאירוע חד פעמי.

לא נראה אתמול אפילו ניסיון אחד מצד העיתונאית החוקרת לעמת את סיפורי הנסים עם המציאות בשטח. היא לא ביקשה לשוחח עם "העיוורת שהחלה לראות", לא ביררה כיצד ידע הרב איפרגן לאבחן בעיה רפואית, ולא תהתה מדוע מקובל יכול לגרום לנכה ללכת אבל לא יכול להעיף את יאיר גרבוז מ'תיק תקשורת'. למעט אולי נושא הראוותנות בחיי המקובלים, קוטלר לא הצליחה לחדש לצופה הממוצע דבר וחצי דבר.

אפשר להעריך את הניסיון של קוטלר להביא אלינו את טרנד הקבלה הניו-אייג'י, נושא שיש בו בהחלט עניין לציבור, וחבל שהקבלה החדשה לא זכתה לטיפול דוקומנטרי עם יותר ברק, תעוזה וחדשנות. אושרת קוטלר אולי ראתה הילה, אבל לא ממש הצליחה להראות אותה לצופים. או כדבריו האלמותיים של גשש חיוור אחד: "מה עם הקבלה? תעשה ממנה טיארה".

<a href="http://www.nrg.co.il/online/5/ART/924/053.html" target="_blank">http://www.nrg.co.il/online/5/ART/924/053.html</a>
__________________
Yaniv is offline   הגב עם ציטוט
תגובה

כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לקהילה


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:21.


PrimeTime מהדורה 2.0 | חדשות וקהילות בתחומי הטלוויזיה, וידאו, מדיה וקולנוע ביתי
כל הזכויות שמורות לקבוצת פוקט © 2008. בכפוף לתקנון ולתנאי השימוש.